sobota, 2 maja 2015

przyjaźń





Co to jest przyjaźń?
Przyjaźń – według Arystotelesa, jedna z cnót, chociaż, w przeciwieństwie do cnót kardynalnych, nie jest ona cnotą normatywną. Filozof ten twierdzi także, że istnieje kilka rodzajów przyjaźni: idealna (teleia philia, będąca wartością samą w sobie), oraz takie, z których każda ma spełniać pewien cel (przyjemność lub użyteczność).
Większość ludzi uważa, że ich przyjaciele dobrze ich znają. Jednak badania wykazały, że w większości przypadków jest to złudzenie związane z chęcią poprawy samooceny. Wierząc, że przyjaciołom zależy na nas, budujemy poczucie własnej wartości. (http://pl.wikipedia.org/wiki/Przyja%C5%BA%C5%84)

Czyli Wikipedia wątpi,  że przyjaciel nas dobrze zna?
A kto to przyjaciel?
Jak dla mnie - przyjaciel, to osoba na której zawsze możemy polegać. Która nas nie zostawi w potrzebie. Będzie z nami zawsze, kiedy jej potrzebujemy. Mój przyjaciel mi ufa, i ja ufam jemu. Przyjaciel jest prawdziwy. Można się z nim kłócić, wygłupiać, śmiać i płakać. Z przyjacielem można robić wszystko i jednocześnie nic.
Przyjaciółka będzie się o Ciebie troszczyć, a Ty o nią. 
Jednak niektórzy nie mają przyjaciół albo mają "fałszywych".
Po czym poznać fałszywego przyjaciela?
To proste - nie ma tych cech co przyjaciel;-)
A co jak ktoś nie ma przyjaciół?
Ma usiąść i płakać..?
Nie.
Ja sama przez jakiś czas nie miałam przyjaciół, i...znalazłam prawdziwą przyjaciółkę.
Jak? Dzięki cymbergajowi! :D Naprawdę! Grałyśmy codziennie razem w cymbergaja, a jak grałyśmy to i gadałyśmy a potem z tego gadania i grania wyszła przyjaźń <3<--- to jest cymbergaj ;)
No, i teraz jesteśmy przyjaciółkami, takimi "BFF"
Nasza przyjaźń nie polega na tym, że co chwila u siebie nocujemy(ona też ma dużo rodzeństwa). My po prostu razem jesteśmy ze sobą. Czasami jestem na nią zła, a ona na mnie, ale mimo wszystko...jesteśmy przyjaciółkami. 
Mam nadzieję, że wy macie swoich przyjaciół!
  

1 komentarz:

  1. Nie mam takiego szczęścia co Ty - nie mam prawdziwej przyjaciółki :( Mam tylko te "fałszywe".
    Od września idę do gimnazjum. Mam nadzieję, że tam mi się poszczęści z przyjaźnią.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń